Методичка


      План  індивідуального професійного
              розвитку вихователя ГПД
                Роменської ЗОШ №5
          Кулєцкіх Оксани Миколаївни
             на період весняних канікул
                з 30.03 по 03.04.2020 р



Дата

             Зміст роботи

         Примітки
1.
30.03
1. Розроблення індивідуального плану  професійного розвитку.
 Розміщення на сторінці блогу;

2. Опрацювання рекомендацій  МОН щодо організації освітнього процесу  у загальноосвітніх закладах на період карантину з 06.04 по 24.04.2020;

3. Перегляд новин на онлайн-платформі «Наурок».







Онлайн-платформа «Наурок»

2.
31.03
1. Розробка і розміщення в соціальній мережі Viber рекомендацій батькам  щодо організації  безпечного дозвілля дітей під час канікул в умовах карантину;

2. Опрацювання нового Закону “Про повну загальну середню освіту”, від  16 січня 2020 року;

3. Перегляд вебінару  на онлайн-платформі «Всеосвіта».
Інтернет-ресурси






Онлайн-платформа «Всеосвіта»

3.
01.04

1.Повторення основних змін у новій редакції «Українського правопису» (2019), напрацювання нових навичок граматики;







2. Поповнення власної бібліотеки ігор, що спрямовані на розвиток дрібної моторики.

3.Участь у  семінарі «Як підготувати вчителя до сертифікації » від Цифрового  видавництва MCFR








4.
02.04
1. Опрацювання нормативних документів, які регулюють діяльність роботи вихователя ГПД;

2. Робота з блогом. Поновлення матеріалу;

3. Опрацювання статей про особливості розвитку молодших школярів.





5.
03.04
1. Опрацювання нових ігрових технологій;


2.Створення дидактичного матеріалу для закріплення програмового матеріалу з математики;

3. Розробка рекомендацій  батькам  щодо підготовки  дітей до продовження дистанційного навчання.





Інструктивно-методичні матеріали
«Створення безпечних умов організації 
навчально-виховного процесу в групі продовженого дня 
загальноосвітнього навчального закладу» . Загальні положення
Інструктивно-методичні матеріали розроблено відповідно до
 Законів України «Про освіту»,
«Про загальну середню освіту», «Про охорону праці».
Державна політика з питань охорони праці, безпеки 
життєдіяльності в галузі освіти базується на ряді принципів, 
з яких основними є пріоритет життя і здоров’я учасників
 навчально-виховного процесу, повна відповідальність 
роботодавця, власника або уповноваженого ним органу, керівника загальноосвітнього навчального закладу (далі — навчального 
закладу) за створення належних, безпечних і здорових умов
 праці і навчання, запобігання нещасних випадків та
 професійних захворювань.
Безпечні умови навчання і праці створюються відповідним
 середовищем, що сприяє зміцненню здоров’я, збереженню 
життя і не спричиняє травмування учасників навчально-
виховного процесу.
Проведення занять у групі продовженого дня повинно 
відповідати вимогам безпеки відповідно до:
Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання
 загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-
виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01),затверджених 
постановою Головного державного санітарного лікаря  України
 від 14 серпня 2001 року № 63;
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних 
закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки 
України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в 
Міністерстві юстиції України 09 вересня 2004 року за № 1121/9720;
Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього 
навчального закладу, затвердженого постановою Кабінету 
Міністрів України від 05 жовтня 2009 року № 1121;
Державних будівельних норм ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та 
споруди навчальних закладів», затверджених наказом Державного
 комітету України у справах містобудування і архітектури від
 27 червня 1996 року № 117;
Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій
 системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти України, Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30 вересня 1998 року № 348/70, зареєстрованих у Міністерстві юс- тиції України 17 грудня 1998 року за № 800/3240 (далі — Правила пожежної безпеки);
Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комі- тету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09 січня 1998 року № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за
№ 93/2533;
Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01 серпня 2001 року № 563, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 листопада 2001 року за № 969/6160 (далі — Положення про організацію роботи з охорони праці).
ІІ. Основні вимоги безпеки під час навчально-виховного процесу

Організація і проведення навчально-виховного процесу у групі продовженого дня в початковій та основній школах здійснюється вихователем, учителем, іншим працівником навчального закладу (далі — вихователь). Склад групи продовженого дня і прізвище вихователя затверджуються наказом керівника навчального закладу на початку начального року.
Навчальні приміщення (класні кімнати, кабінети) повинні бути віддалені чи ізольовані від приміщень, що є джерелами шуму, запахів (майстерні, спортивні, актові зали, їдальні, харчоблоки тощо) та об’єктів можливої підвищеної небезпеки для учнів. 
Приміщення для відпочинку (сну) учнів 1 класу слід обладнувати в окремій кімнаті (блоці), де відсутні шуми та запахи.  Під час сну вихователь має стежити за учнями, котрих розміщують на другому ярусі ліжок, утримуючи в належному стані поручні, паски для їхнього страхуван- ня. Тривалість відпочинку (сну) першокласників —1,5 год.
У приміщеннях навчального закладу, зокрема в класних кімнатах (кабінетах), температура повітря повинна бути 17—20 °С, у спальних приміщеннях — 18—20 °С.
Відповідно до вимог повітряно-теплового режиму класні кімнати (кабінети) слід провітрювати  на перервах. Наскрізне провітрювання навчальних приміщень слід здійснювати до початку і після закінчення занять, на великих перервах. Фрамугами та кватирками слід користуватися протягом всього року. Вікна дозволяється відчиняти вихователю або техпрацівникові у приміщеннях лише 1-го поверху. На другому та третьому поверхах можна відкривати лише фрамуги, кватирки.
У разі несправності будь-якого шкільного обладнання, меблів учні мають негайно припинити користування ними, вихователь повинен повідомити про це керівника або завідувача господарською частиною навчального закладу.
Пожежна безпека в групі продовженого дня забезпечується відповідно до Правил пожежної безпеки, зокрема не дозволяється використовувати джерела відкритого вогню (свічки, гасові лампи та ліхтарі тощо), нестандартні електронагрівальні пристрої з метою опалення класних приміщень, використовувати електроплитки, електрочайники, кип’ятильники для приготування їжі, за винятком спеціально обладнаних приміщень.
У разі виникнення пожежі вихователь має негайно організовано вивести учнів з приміщення навчального закладу згідно з планом евакуації, повідомити про це адміністрацію навчального закладу, викликати службу порятунку за відповідним номером телефону. При евакуації вихователю необхідно переглянути усі шафи, столи, де учні могли б заховатися, останнім вийти з приміщення класної кімнати, закривши щільно вікна і двері, щоб полум’я не поширювалось до інших приміщень.
При незначному загорянні слід негайно відключити електроприлади та загасити полум’я первинними засобами пожежегасіння, можна збити полум’я одягом, накрити мокрою тканиною. Таку роботу виконують вихователі, технічні працівники (дорослі). Вогнегасники мають розміщуватися на стендах або пожежних щитах, про місце знаходження яких зазначається у планах евакуації зі шкільного приміщення.
Для практичного застосування правил безпеки під час евакуації необхідно проводити на- вчальну евакуацію учнів під час проведення Дня цивільного захисту в навчальному закладі.
У класній кімнаті (кабінеті) групи продовженого дня мають бути розміщені правила пове- дінки учнів на прогулянках, інструкції з пожежної та електробезпеки, правила дорожнього руху тощо.
ІІІ. Організація та безпечне проведення навчально-виховної роботи з учнями у групі продовженого дня 

Вимоги до організації навчально-виховного процесу 
Відповідальність за життя і здоров’я учнів під час проведення занять у групі продовженого дня покладається на вихователя, який проводить їх.
Під час проведення занять у групі продовженого дня учням дозволяється перебувати в класних кімнатах, кабінетах, спортзалі, шкільних майстернях лише під наглядом вихователя, користуватися спортінвентарем, займатися на спортивних майданчиках з тренажерним спортивним обладнанням після проведення вихователем інструктажу з безпеки проведення таких занять. Під час проведення спортивних занять учні мають користуватися спортивним одягом та взуттям, що відповідають їхньому розміру.
Учням не дозволяється залишати територію навчального закладу без дозволу вихователя.
Це може призвести до небезпечних ситуацій, що спричиняють нещасні випадки.
Одним із видів діяльності учнів у групах продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки (прогулянки, рухливі і спортивні ігри, суспільно-корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а після завершення самопідготовки — участь у заходах емоцій- но-розвивального характеру (робота в гуртках, ігри, вікторини, підготовка і проведення концер- тів художньої самодіяльності тощо). Тривалість прогулянки для учнів протягом дня має бути не меншою ніж 1,5 год. 
Під час самопідготовки учні мають дотримуватися правил безпечної поведінки, як під час уроків. Учнів, які виконали завдання самопідготовки раніше інших, слід завантажити іншими видами робіт з навчальної діяльності (за вибором учня).
Для профілактики стомлюваності зору, зняття напруження та формування правильної постави учнів початкової і основної школи на заняттях (уроках) у групі продовженого дня слід проводити фізкультпаузи, фізкультхвилинки, гімнастику для очей (через кожні 15—20 хв навчальної діяль- ності протягом заняття).
На перервах учні повинні дотримуватися правил безпеки: не бігати коридорами, не штовхатися, не застосовувати фізичну силу проти товаришів, не влаштовувати бійки, не ображати інших тощо, не сідати на підвіконня, перила східців, елементи системи опалення тощо. Рухатися коридором слід з правого боку, підніматися та спускатися на поверхи приміщення сходинками праворуч.
Для  організації і контролю порядку у другій половині навчального дня (групах продовженого дня) призначається щоденне чергування вихователів згідно з графіком, затвердженим керівником навчального закладу.
Учні мають виконувати вказівки вихователя, чергового вихователя (учителя) щодо дотримання правил безпечної поведінки, адекватно реагувати на зауваження та пропозиції дорослих, чергових учнів.
До господарських, технічних приміщень навчального закладу вхід учням без дозволу виховаеля забороняється.
Під час роботи в групі продовженого дня вихователь повинен звертати увагу учнів на вимоги безпеки до об’єктів можливої підвищеної небезпеки на території навчального закладу, перелік яких визначається керівником навчального закладу в плані роботи з цивільного захисту.
Ігри з учнями на території навчального закладу слід проводити, як правило, на ігрових майюданчиках, засипаних піском або гравієм, чи ділянках з трав’яним покривом (засіяних невисокою травою).
Не дозволяється стороннім особам відвідувати учнів під час проведення занять без дозволу чергового вихователя (учителя), чергового заступника керівника навчального закладу.
На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати учнів у зручний для батьків час у супроводі дорослих (родичів, старших учнів, інших осіб, які вказані у заяві). Якщо за заявою батьків (осіб, які їх замінюють) учневі дозволено залишати групу продовженого дня і самостійно прямувати додому після закінчення занять, відповідальність за здоров’я і життя учня несуть батьки (особи, які їх замінюють).
Після закінчення занять у групі продовженого дня учні в супроводі вихователя організовано залишають класну кімнату (кабінет) і приміщення навчального закладу.
Після закінчення занять у групі продовженого дня чи позакласних заходів перебування учнів у приміщенні та на території навчального закладу не дозволяється.
Вимоги до організації суспільно-корисної праці та робіт з самообслуговування учнів 
Під час проведення занять у групі продовженого дня учні беруть участь у різних видах тру- дової діяльності навчального закладу. При цьому вони повинні дотримуватися правил безпеки і дбайливо ставитися до шкільного майна.
До трудової діяльності в навчальному закладі відноситься суспільно-корисна праця, самообслуговування та інші види діяльності: утримання в чистоті і порядку класної кімнати (кабінету), спортивних майданчиків, робота на пришкільних ділянках (озеленення, посадка, полив, догляд за рослинами тощо), робота в куточку живої природи, садках, оранжереях, теплицях тощо.  Усі види робіт повинні проводитися з дотриманням правил охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
У процесі самообслуговування учні можуть виконувати прибирання класних кімнат (кабінетів) лише вологим методом з наступним провітрюванням приміщення. Миття підлоги дозволяється учням лише з 10 років з використанням швабри і гумових рукавичок.
Учні 2—4-х класів можуть брати участь у прибиранні території навчального закладу, доглядати за квітами, а учні 5—9-х класів — у генеральному та щоденному прибиранні пришкільної ділянки (підмітати, очищувати від снігу, саджати, поливати дерева тощо). Одноразова  тривалість роботи із самообслуговування учнів 2—4-х класів не повинна перевищувати 30 хв (1 год на тиждень), для учнів 5—9-х класів — 45 хв (2 год на тиждень). Учні повинні працювати у спеціальному одязі (відповідне взуття, халат чи фартух, головний убір, гумові рукавички).  Перед кожним видом праці вихователь повинен провести інструктаж з безпеки роботи з відповідними інвентарем та пристосуванням.
Учні не допускаються до виконання роботи, що є небезпечною для їхнього життя і здоров’я (робота із значним фізичним навантаженням, миття вікон, використання хімічних речовин для прибирання, очищення даху від снігу, льоду, перенесення скла та виробів з нього, прибирання санітарних кімнат, сходів, спортивних приміщень, догляд за хворими тваринами тощо).
Вимоги до забезпечення учнів групи продовженого дня питною водою і харчуванням 
Для забезпечення учнів питною водою обладнуються питні фонтанчики, автоматичні крани з температурою води не більше +25 °С. Допускається забезпечення класної кімнати (групи) спеціальними ємкостями (пляшками) з питною водою та одноразовими склянками.
Організація харчування учнів у навчальному закладі здійснюється відповідно до нормативних документів Міністерства охорони здоров’я України.


                              Планування роботи 
                                вихователя ГПД
    Плани вихователя обов’язково узгоджуються з перспективним планом 
роботи школи і мають відповідати темі, над якою працює школа, а
 також доповнювати плани вчителів початкових класів.
   Вихователь складає план роботи на семестр, в основі якого щоденний 
план роботи вихователя із зазначенням виховної мети кожного заходу.
  Вихователь також веде спеціальний журнал визначеної форми, 
де відмічаються відсутні учні, робляться записи про проведені заняття.
 Перспективний план відображає розвиток дитячого колективу, 
допомагає здійснювати системний комплексний підхід до виховання,
 забезпечує єдність виховних впливів. Містить основні завдання на
 семестр, коротку характеристику групи, відображає організаційну 
роботу вихователя.
   До розділу «Організаційна робота» належать такі завдання: знайомство
 з учнями та вивчення їхніх особових справ, з’ясування стану здоров’я, 
бесіди з психологом, лікарем, батьками.
Планується участь ГПД у загальношкільних заходах; робота
 позашкільними закладами: бібліотекою, центром дитячої та
 юнацької творчості, дитячими спортивними школами.
Особливу увагу слід приділити формуванню у школярів стійких 
навичок здорового способу життя, профілактиці виникнення 
шкідливих звичок, патріотичному та громадянському вихованню, 
розвитку духовності, зміцненню моральних засад, розвитку 
творчих здібностей дітей.
Виховні (клубні) години слід проводити у найрізноманітніших 
формах, які передбачають активну участь самих учнів: вікторини,
 брейн- ринги, конкурси, фестивалі, зустрічі з цікавими людьми,
 інтерв’ю. Діти повинні брати активну участь не лише в самому 
заході, а й у його підготовці. Залучати до проведення виховних
 заходів слід також інших працівників школи, старшокласників.
 Ефективним є планування інтегрованих виховних заходів та інших
 режимних моментів: розвивальні ігри на прогулянці, свято-прогулянка,
 вікторина- прогулянка, конкурс-прогулянка, 
самопідготовка-сюжетно-рольова гра.

Важливе значення для роботи групи продовженого дня має планування
. Плани вихователя обов’язково мають узгоджуватися з річним планом
 роботи школи, із планом роботи вчителя.
Вихователь складає план на семестр, а на його основі —
 на кожен робочий день. Плануючи роботу, вихователь 
користується указами Президента України, нормативними 
документами Міністерства освіти і науки України, основними 
Орієнтирами виховання.
Вихователь веде спеціальний журнал групи продовженого дня,
 де відмічає відсутніх, робить записи про самопідготовку і виховні заходи.
Перспективний план роботи вихователя ГПД містить:
•        основні завдання на семестр;
•        коротку характеристику колективу;
•        виховні, спортивні заходи, співпрацю з поза шкільними 
закладами: будинками культури, художніми, спортивними школами, 
бібліотеками, музеями.
Слід приділити увагу формуванню у школярів здорового способу 
життя, профілактиці виникнення шкідливих звичок, трудовій 
діяльності, розвитку творчих здібностей дітей, духовності, зустрічам
 з творчими людьми.
   План має бути спрямованим на краєзнавчу і пошукову роботу з учнями.
 Плануючи той чи інший захід, вихователь повинен визначити конкретний 
термін його проведення.
   Схема щоденного планування побудована так, що на лівій частині
 аркуша зазначається обов’язковий мінімум роботи на кожен день, 
а на правій — результат проведення запланованих заходів, реакція 
на них дітей, а також пов’язана з цим необхідність що-небудь
 повторити або змінити. Це план-щоденник.
   Такий запис дає змогу фіксувати найбільш вдалі форми роботи,
 нові види занять і варіанти поробок, вдале використання природного
 матеріалу тощо. Допомагає він і в роботі з батьками. Відомо, що у 
ГПД діти почувають себе вільніше, ніж на уроці. Вихователь краще
 бачить їх чесноти й вади. Якщо вести спостереження за поведінкою
 учнів і відмічати у плані, це дасть можливість під час зустрічі з
 батьками проводити конкретну розмову про кожного учня

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Надійшли  результати  участі у   Всеукраїнському    онлайн -  конкурсі   "Безпечний Інтернет"   від освітнього проєкту "Н...